به وبلاگ پروتئومیکس خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
کروماتوگرافی
ژل فیلتراسیون
افینیتی کروماتوگرافی (تمایلی)
آیون اکس چنج کروماتوگرافی (تبادلی)
الکتروفورز
SDS PAGE
الکتروفورز دو بعدی
PAGE
پروتئین ها
تخلیص پروتئین ها
ترسیب پروتئین ها
جرم مولکولی پروتئین ها
دیالیز پروتئین ها
اندازه گیری پروتئین ها
ایمنی هنگام کار (safty)
سئوالات متداول
ژورنال ها و مجلات علمی پروتئومیکس
خصوصیات و کاربردهای مواد شیمیایی پر مصرف در پروتومیکس
طيف سنجي جرمي
اضافات

 

********************
* آگهی های ویژه *
 
شرکت های فروشنده لوازم
آزمایشگاهی می توانند در
این محل یعنی جایی که
روزانه صدها محقق به آن
سر می زنند ، یعنی درست
در بازار هدف ، تبلیغات خود
را به ما بسپارند .
ما به شما یک صفحه مجزا
برای تبلیغات می دهیم .
*                           *
********************

کسب درامد واقعی

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبلیغات

روشهای رسوبدهی

 

روشهای رسوبدهی
در روشهای آماده سازی نمونه ، رسوب دادن پروتئین ها به عنوان یک مرحله اختیاری تلقی می گردد . این روش برای جدا کردن انتخابی پروتئین ها از مواد آلاینده و تداخل کننده در محلول مانند نمک ها ، دترجنت ها ، اسیدهای نوکلئیک ، و غیره به کار گرفته می شود . از این روش برای تغلیظ پروتئین های موجود در یک نمونه که در حالت عادی بسیار رقیق باشند ، نیز استفاده می شود .
 
باید توجه داشت که هیچ روش رسوب دهی به طور کامل کارامد نیست و برخی از پروتئین ها بعد از رسوب داده شدن ، مجددا محلول نمی شوند . به همین دلیل بسته به هدف از انجام الکتروفورز دو بعدی استفاده کردن از این روش را در دستور کار می توان قرار داد . در صورتیکه هدف از انجام الکتروفورز دو بعدی به دست آوردن کاملترین نمایه دو بعدی یک نمونه باشد ، باید از انجام رسوبدهی صرف نظر کرد .
 
جزء به جزء کردن نمونه(Fractionation)
پروتئین هایی که در بافتهای اوکاریوتی بیان می شوند ، از گوناگونی بسیاری برخوردار بوده ، و دارای محدوده دینامیک (محدوده غلظت پروتئین های داخل یک نمونه بین کمترین تا بیشترین غلظت(Range Dynamic) ) وسیعی هستند . برخی از مواقع در نمونه هایی این چنین ، به منظور کاهش پیچیدگی نمونه و افزایش تعداد پروتئین هایی که دارای نسخه پایین هستند ، نمونه جزء به جزء می شود . می توان از روشهای متفاوتی مانند جزء به جزء کردن اجزاء سلولی (Sub-Cellular Fractionation) ، الکتروفورز در فاز مایع ، کروماتوگرافی جذبی و رسوبدهی انتخابی بهره برد . استخراج پی در پی (Sequential Extraction) پروتئین ها از یک سلول یا بافت بر اساس حلالیت آنها در دسته ای از بافر ها که قدرت و خاصیت محلول سازی آنها به تدریج افزایش پیدا می کند ، روش دیگری از جزء به جزء کردن است .
 
زمانی که قسمتی از پروتئین های سلول یا بافت مورد نظر باشد ، می توان در حین آماده سازی ، نمونه را نیز جزء به جزء کرد . اگر پروتئین هایی از یک قسمت زیر سلولی خاص مورد نظر باشند ، برای مثال ریبوزوم ها ، می توان ارگانل مورد نظر را توسط سانتریفوژ کردن تمایزی در شیبهای سوکروز جدا نمود . اگر چه این روشها را می توان در سلولهای پستانداران که معمولا دارای جداره سلولی ضعیفی هستند ، نیز به کار برد ، اما دسترسی به اورگانل ها در میکرواورگانیسم های دیگر بسیار مشکل است ، زیرا یک روش لیز کردن برای شکستن کارامد دیواره سلولی مورد نیاز است که در عین حال نباید آنقدر خشن باشد که باعث از بین رفتن ارگانل و تخریب آن شود .
 
رسوبدهی انتخابی بعضی از کلاسهای پروتئینی توسط استن-TCA صورت می گیرد . دیگر روش ، روشهای عصاره گیری متوالی با بافرهایی که به تدریج قدرت محلول سازی آنها افزایش می یابد ، است . مثلا بافرهای مائی ، حلالهای آلی نظیر اتانول ، کلروفورم و اتانول و محلول های حاوی دترجنتهای مختلف . بالاخره روشهای جداسازی کروماتوگرافی ، الکتروفورز در فاز مائی نیز در جزء به جزء کردن نمونه ها بر اساس خصوصیات فیزیکوشیمیایی متفاوت پروتئینهای موجود در نمونه قابل انجام هستند . تصمیم در انتخاب هر یک از این روشها بستگی به ماهیت نمونه و هدف از کار با نمونه دارد .
 
روشهای جزء به جزء کردن ، ممکن است مزایای بسیاری در غنی سازی پروتئین ها داشته باشند ، اما اصلی ترین نکته منفی در استفاده از این روشها ، این است که بسیار زمانگیر و بسیار پیچیده اند . همچنین نمی توان در یک زمان چند نمونه را وارد این مرحله از کار نمود . اما مزیت اصلی آن ،تعیین جایگاه پروتئین ها از نظر ساختمانی در زیر ساختار سلولی و تعیین عملکرد آنها است .
 
 
مرجع : استفاده شده از manual دستگاه IEF
 

 

*** >>> استفاده از مطالب این وبلاگ بدون ذکر منبع جایز نیست <<< ***

www.ProteomicsIran.loxblog.ir

 

کسب درامد واقعی

[+] نوشته شده توسط ابوذر عسکری در شنبه 8 بهمن 1389برچسب:استن,TCA,کلروفورم,اتانول,الکتروفورز 2 بعدی,Electrophoresis,2 Dimensional Electrophoresis,2DE,, در ساعت 23:56 | |
تخلیص پروتئین ها ( بخش دوم )

 

بخش دوم :

آماده سازی مقدماتی
 
در روند تخلیص ، خلوص ، مقدار ، حفظ اکتیویتی پروتئین و اقتصادی بودن شرایط مالی و زمانی بسیار مهم است . خلوص مورد نیاز باید از بررسی نوع منابع مادی ، تعیین نوع استفاده از فراورده نهایی ، و ایمنی آن تعیین شود . برای مثال اختلاف بین آلودگی هایی که باید از نمونه برداشته شود و آلودگی هایی که می تواند در آن باقی بماند ، مهم است . فاکتورهای دیگری هم هستند که تأثیر گذارند . بازده بالا معمولا یک کلید مهم است . همچنین زمان پروسه با یک Assay آهسته ما را به کمترین بهره وری سوق می دهد . همه اطلاعات ما درباره خصوصیات پروتئین هدف و آلودگی های آن ، به ما در طی روند تخلیص کمک می کند و به ما اجازه می دهد ، سریعترین و راحت ترین تکنیک ها را انتخاب کرده و بهره وری بالایی داشته باشیم و از وضعیتی که ممکن است پروتئین هدف غیرفعال شود ، احتراز کنیم .
 
ایجاد یک تست Assay سریع و قابل اطمینان و تعیین فعالیت پروتئین ، برای ادامه پیشرفت در روند تخلیص ، ضروری است . ( بازده ، فعالیت بیولوژی ، بازیافت )
 

 

ادامه مطلب مخصوص اعضاء

 

 

*** >>> استفاده از مطالب این وبلاگ بدون ذکر منبع جایز نیست <<< ***

www.ProteomicsIran.loxblog.ir

 

کسب درامد واقعی


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط ابوذر عسکری در سه شنبه 28 دی 1389برچسب:تخلیص پروتئین ها, در ساعت 8:53 | |
تخلیص پروتئین ها ( بخش اول )

 

مقدمه
پیشرفت تکنیکها و روشها برای تخلیص پروتئینها ، برای پیشرفت بیوتکنولوژی ضروری است . این هند بوک که از اطلاعات و مثال های فراوانی تشکیل شده است ، برای هموار شدن مسیر تخلیص پروتئین ها تهیه شده است . گوناگونی مراحل تخلیص پروتئین از یک ته نشینی ساده تک مرحله ای ، تا یک پروسه معتبر لارج اسکل (Large Scale) ، می تواند باشد .  اما اغلب ، بیشتر از یک مرحله برای رسیدن به خلوص مورد نظر ، برای تخلیص پروتئین ها مورد نیاز است .
 
Protein Purification Handbook
 
کلید موفقیت و مؤثر بودن یک تخلیص ، در انتخاب کردن و برگزیدن از بیشترین تکنیکهای مناسب ، بالا بردن کارآیی توسط جور کردن ملزومات ، و آمیختن آنها در یک راه منطقی ، که مستلزم حداقل تعداد مراحل و حداکثر محصول است . در بیشتر طرحهای خالص سازی ، مبحث یکی از انواع کروماتوگرافی به میان می آید . چنانچه در هر آزمایشگاه تخلیص پروتئین ، ابزار کروماتوگرافی بسیار ضروری است . تکنیک های مختلف کروماتوگرافی با انتخاب پذیری های متفاوت ، می تواند ترکیب قدرتمندی را برای تخلیص هر بیومولکول ایجاد نماید . توسعه تکنیک های recombinant DNA انقلابی در تهیه پروتئین ها در مقیاس بالا می باشد . پروتئین های recombinant اغلب با روش راحت تری تولید می شوند ، اما بعد از تولید ، نوبت مرحله تخلیص به روش کروماتوگرافیست و این روش هنوز در همه تولیدات ، کاربردی است . گروههای آلوده کننده و مشکلات مربوط به انحلال آنها، ، حفظ ساختمان بی عیب و فعالیت بیولوژیکی مواردی است که باید ملاحظه شود .
اگر چه در آن ممکن است پارامتر های فراوانی ظاهر شود ، که باید ملاحظه شود ، اما با تعدادی راهنمایی ساده و همچنین به کارگیری سه مرحله در استراتژی تخلیص ، فرایند می تواند به صورت ساده و راحتی طراحی و انجام شود . این امر ممکن نیست مگر با دانستن اصول بنیادی و تفصیل تکنیکهای کروماتوگرافی .
 

ادامه مطلب مخصوص اعضاء

 

 

*** >>> استفاده از مطالب این وبلاگ بدون ذکر منبع جایز نیست <<< ***

www.ProteomicsIran.loxblog.ir

 

کسب درامد واقعی


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط ابوذر عسکری در سه شنبه 18 دی 1389برچسب:تخلیص پروتئین ها, در ساعت 9:5 | |
پروتئومیکس و معالجه بیماری های صعب العلاج

 

آنالیز ، تخلیص و شناخت پروتئینها ، که هر کدام از آنها وظیفه ای خاص دارند ، باعث می شود ، بشر در آینده نزدیک کارهایی بتواند انجام دهد که نظیر نداشته باشد و تا به حال قادر به انجام آن نشده است . یکی از این کارها ، در زمینه پزشکی و ساخت دارو ها و معالجه بیماران صعب العلاج است . همانگونه که می دانیم بسیاری از بیماری ها به دلیل عدم سنتز یک ، یا چند نوع پروتئین است ، که خود این عدم سنتز می تواند علت های خاصی داشته باشد . هورمونها و آنزیم ها و مولکولهای مهمی ، که عدم وجود آنها ، مشکلات فراوانی را سبب می شود . پروتئومیکس در تشخیص این پروتئین ها کمک شایانی انجام می دهد . مثلا تشخیص پروتئین هایی که فقط در سلول های سرطانی تشکیل می شود ، و در سلولهای سالم دیده نمی شود . یا در تشخیص پروتین هایی که وجود و یا عدم وجود آنها ، در مغز یک انسان ، مشکلات خاصی مانند ms و عقب ماندگی های ذهنی و نظایر آنها ، ایجاد میکند . این رشته می تواند به پزشکان در ایجاد راهکارهایی برای درمان این نوع از بیماریها کمک کند . پزشکانی که روحیه تحقیق داشته باشند ، می توانند ایده های خوبی را دنبال کنند ، که فقط راه رسیدن به تحقق آنها ، پروتئومیکس و ژنومیکس است .
به عنوان مثال ، می توان سلول های مغز یک انسان عقب افتاده ذهنی را ،  با سلول های مغز یک انسان سالم ، مقایسه کرد ( این بیماریها که اکثرا تا به حال ، لا علاج و ژنتیکی هستند ، بسیار جای کار دارند ) . این کار فقط با روش الکتروفورز 2 بعدی امکان پذیر است . اگر بیماری فرد ، به خاطر عدم سنتز یک یا چند نوع پروتئین باشد ، اگر بتوانیم این پروتئین ها را تهیه و تخلیص کنیم و یا به صورت مصنوعی ، یا روش های ژنومیکس سنتز کنیم و آنگاه ، به سلول برسانیم ، در حقیقت کلید حل این  بیماری را یافته ایم و گام بزرگی را برداشته ایم .
 
 
نویسنده : ابوذر عسکری
9/10/1389

 

*** >>> استفاده از مطالب این وبلاگ بدون ذکر منبع جایز نیست <<< ***

www.ProteomicsIran.loxblog.ir

 

کسب درامد واقعی

[+] نوشته شده توسط ابوذر عسکری در دو شنبه 9 دی 1389برچسب:پروتئومیکس, در ساعت 2:24 | |
راهنمایی های کلی در آماده سازی نمونه برای الکتروفورز 2 بعدی (2DE)

 

روش آماده سازی نمونه علاوه بر کارآمد بودن ، باید تکرار پذیری نیز داشته باشد . این نکته بسیار مهم است . در نمونه سازی ممکن است از مواد زیادی مانند دترجنت ها ، عوامل کائوتروپیک و عوامل احیا کننده استفاده شود . در هر حال بهینه کردن روش آماده سازی نمونه به صورت تجربی صورت می پذیرد . اما موارد زیر را می توان در نظر داشت .

1- به حداقل رساندن مراحل آماده سازی نمونه :

افزایش مراحل آماده سازی نمونه اگر چه در مواردی موجب بهبود کیفیت نمونه می گردد ، اما اکثرا موجب هدر رفتن وقت و مواد و نیز از دست رفتن پروتئین ها می گردد .

2- ممانعت از توده ای شدن پروتئین ها :

پروتئین ها به هیچ وجه در نمونه و یا در مراحل بعد از الکتروفورز ، نباید رسوب و یا حلالیت آنها از بین برود .

3- خارج کردن اسیدهای نوکلوئیک و دیگر مولکولهای تداخل کننده :

مانند نمک ها و چربی ها و قند ها

4- حذف موادی که می توانند تولید ذره نمایند :

این مواد ( لیپیدها و مواد جامد ) باید از محیط نمونه خارج گردند .

5- محلول سازی تمام انواع پروتئین ها ( چه آبگریز و چه آبدوست ) :

باید تمام انواع پروتئین ها در محلول به صورت آزاد باشند ، یعنی تمام پیوند های غیر کووالان در کمپلکس ها و توده های پروتئینی از بین برود .

6- به حداقل رساندن تغییرات پروتئینی در نمونه :

مانند اثر آنزیم ها و اثر گرما

7- حذف پروتئین هایی که فراوانی زیادی در نمونه دارند : 

این پروتئین ها ، دیگر پروتئین های نمونه را تحت پوشش می دهند.

 

مرجع : استفاده شده از manual دستگاه IEF

 

 

*** >>> استفاده از مطالب این وبلاگ بدون ذکر منبع جایز نیست <<< ***

www.ProteomicsIran.loxblog.ir

 

کسب درامد واقعی

[+] نوشته شده توسط ابوذر عسکری در دو شنبه 7 ارديبهشت 1389برچسب:الکتروفورز 2 بعدی,Electrophoresis,2 Dimensional Electrophoresis,2DE, در ساعت 15:3 | |
ترسیب پروتئین ها (salting out)

جهت كاهش حجم و تغليظ و تخلیص پروتئينها , از روشهای مختلف رسوب دهی مانند رسوب ‌دهی به وسيله نمك ، حلال های آلی و حلال های پليمری استفاده می شود .

رسوب‌ دهی به وسيله نمك :

روش عمومی براي انجام عمل رسوب دهی استفاده از نمك است كه با افزايش مقدار نمك حلاليت پروتئينی كم شده و به هم پیوسته و رسوب می کند . قدرت رسوب دهی نمك‌ ها , به‌ صورت ذرات آنيوني و كاتيون در زیر نشان داده شده است .

Anions : Po4 3-, So4 2-, CH3Coo -, Cl -, Br -, No3 -, Clo3 -, I -, SCN

 

Cations : NH4+, K+, Na+, gunidine Cl(CH2)3

از طريق هيدراته شدن یونهای مثبت و منفی نمك افزوده شده در محلول و دور كردن مولكولهای آب از سطوح هيدروفوب پروتئين‌ها و درنتيجه اين سطوح هيدروفوب به هم پيوسته و رسوب می نمایند .

رسوب ‌دهی به وسيله حلال های آلی :

با افزايش حلال‌ آلی ، قدرت حلاليت مولكولهای باردار آب دوست پروتئينها در محيط آبی كم شده و باعث به هم پيوستن ذرات مولكولی و رسوب دهی آنها می ‌شود . ( مانند مكانيزم رسوبدهی پروتئين ها در نقطة ايزوالكتريك , در غلظتهای پايين نمك) . به عنوان مثال اتانل , در جداسازی پروتئينهاِی پلاسمایی بسيار مورد استفاده قرار مي‌گيرد .

رسوب ‌دهی به وسيله پليمرهای آلي :

این روش , مانند روش استفاده از حلال‌ آلی و از طريق كاهش فعاليت محيط آبی است. به عنوان مثال Poly Ethylen Glycol , در جداسازی پروتئينهاِی پلاسمایی , فراوان مورد استفاده قرار مي‌گيرد .

ترسیب پروتئین ها.آمونیوم سولفات.استن.حلال های آلی.TCA.salting out

 

 

 

*** >>> استفاده از مطالب این وبلاگ بدون ذکر منبع جایز نیست <<< ***

www.ProteomicsIran.loxblog.ir

 

کسب درامد واقعی

[+] نوشته شده توسط ابوذر عسکری در 16 آذر 1388برچسب:ترسیب پروتئین ها,آمونیوم سولفات,حلال های آلی,استن,TCA,salting out,, در ساعت 13:57 | |
جدول درصد اشباع آمونیوم سولفات برای ترسیب پروتئین ها در 20C

ترسیب پروتئین ها با آمونیوم سولفات

جدول درصد اشباع آمونیوم سولفات برای ترسیب پروتئین ها در 20C

 

*** >>> استفاده از مطالب این وبلاگ بدون ذکر منبع جایز نیست <<< ***

www.ProteomicsIran.loxblog.ir

 

کسب درامد واقعی

[+] نوشته شده توسط ابوذر عسکری در 23 مهر 1388برچسب:آمونیوم سولفات,ترسیب پروتئین ها, در ساعت 13:32 | |
اندازه گیری غلظت پروتئین ها به روش لوری (Lowry)

محلول های مورد نیاز:

A : محلول 1% w/v سولفات مس (CuSO4.5H2O)

B : محلول 2% w/v سدیم پتاسیم تارتارات (Sodium Potassium Tartrate)

C : محلول 0.2 M سدیم هیدروکساید (Sodium Hydroxide)

D : محلول 4% w/v سدیم کربنات (Sodium Carbonate)

این محلول ها را در دمای اتاق می توان نگهداری نمود .

E : به 49ml از محلول 49ml , C محلول D اضافه کنید . سپس 1.0ml از محلول A به آن اضافه کرده , و بعد 1.0ml محلول B به آن اضافه کنید و نام آن را محلول E می گذاریم . این محلول در صورت نیاز باید به صورت تازه تهیه گردد .

F : به 10ml از محلول 10ml Folin-Ciocalteau آب اضافه می کنیم .

به 0.5ml از نمونه ای که حداکثر محتوی 0.5mg پروتئین است , 2.5ml از محلول E اضافه می کنیم .

خوب مخلوط کرده و 10min صبر می کنیم .

سپس به آن 0.25ml از محلول F اضافه می کنیم .

خوب مخلوط کرده و 30min صبر می کنیم .

جذب نمونه را در 750nm بخوانید . ضمنا بلنک (blank) تشکیل شده از 0.5ml آب مقطر که به آن مثل مراحل قبل 2.5ml محلول لوری اضافه شده است .

 

 

 

 

 

*** >>> استفاده از مطالب این وبلاگ بدون ذکر منبع جایز نیست <<< ***

www.ProteomicsIran.loxblog.ir

 

کسب درامد واقعی

[+] نوشته شده توسط ابوذر عسکری در 25 شهريور 1388برچسب:اندازه گیری غلظت پروتئین ها, اندازه گیری غلظت پروتئین ها به روش لوری (Lowry), در ساعت 2:32 | |
اندازه گیری غلظت پروتئین ها به روش بیوره (Biuret)

برای درست کردن محلول بیوره باید 1.5g سولفات مس ( CuSO4.5H2O ) و .6.0g سدیم پتاسیم تارتارات را در 500ml آب مقطر حل نمود . سپس به آن 300ml سدیم هیدروکسید 10% (NaOH 10% w/v ) اضافه کرده , حجم آن را به 1lit می رسانیم . محلول را در ظرف پلاستیکی و در جای تاریک نگهداری نمایید .برای اینکه محلول را برای مدت زیادی نگهداری کنید , می توانید 1.0g پتاسیم یداید ( Potassium Iodide ) به آن اضافه کنید , تا مانع احیای مس شوید .برای 0.5ml از یک نمونه که ماکزیمم 3.0mg پروتئین داشته باشد , از 2.5ml محلول بیوره استفاده کنید . بعد از این کار باید 30min به آن فرصت دهید تا واکنش انجام شود .جذب نمونه را در 540nm بخوانید . ضمنا بلنک (blank) حاوی 0.5ml آب مقطر بعلاوه 2.5ml محلول بیوره می باشد .

 

 

 

*** >>> استفاده از مطالب این وبلاگ بدون ذکر منبع جایز نیست <<< ***

www.ProteomicsIran.loxblog.ir

 

کسب درامد واقعی

[+] نوشته شده توسط ابوذر عسکری در 18 شهريور 1388برچسب:اندازه گیری غلظت پروتئین ها, اندازه گیری غلظت پروتئین ها به روش بیوره (Biuret), در ساعت 2:24 | |
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ

پذیرش مقالات ,آموزش , مشاوره و شرکت در طرحهای تحقیقاتی و تولیدی و پایان نامه های دانشجویی در رابطه با تخلیص پروتئین ها با روشهایی مثل الکتروفورز کروماتوگرافی و غیره (وابسته به مؤسسه تحقیقات واکسن وسرم سازی رازی ، کرج)
آرشيو
دی 1390
شهريور 1390
تير 1390
ارديبهشت 1390
اسفند 1389
بهمن 1389
دی 1389
آبان 1389
شهريور 1389
مرداد 1389
تير 1389
خرداد 1389
ارديبهشت 1389
فروردين 1389
اسفند 1388
بهمن 1388
دی 1388
آذر 1388
آبان 1388
مهر 1388
شهريور 1388
مرداد 1388
تير 1388
خرداد 1388
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
ابوذر عسکری
لينكستان
کسب درامد واقعی از اینترنت (پول دیجیتال)
وب سایت فنی مهندسی آینده سازان
وبلاگ دانشجویان فیزیولوژی - دانشگاه فردوسی مشهد - دانشکده دامپزشکی
بیوتکنولوژی
پایگاه اطلاع رسانی بیوشیمی-پروتئومیکس
بیوانفورماتیك
مقدمه ای بر علوم هوافضا
STOPغیرمذهبی هاوارد نشوندSTOP





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

کسب درامد واقعی از اینترنت (پول دیجیتال)
J. Chromatogr. A & B
Anal. Chem
Anal. Biochem
BMC Bioinformatics
Bioinformatics
Proteome
The Internet Journal of Genomics & Proteomics
Proteomics Virtual Journal
Omics: A Journal of Integrative Biology

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , proteomicsiran.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com

--------- ----------